◄گزارش صداوسیمای استان آذربایجان غربی در خصوص تولید سیب زمینی بذری در مزرعه کرانه (پلدشت) +فیلم

گزارش پخش‌شده در صداوسیمای استان آذربایجان غربی درخصوص تولید سیب‌زمینی بذری در اراضی مزرعه کرانه (شهرستان پلدشت)
کشت دوم سیب زمینی بذری در ۵۰ هکتار از اراضی پلدشت

پرویز سلیم زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت، با اشاره به شروع برداشت محصول سیبزمینی از اراضی مزرعه کرانه در شهرستان پلدشت گفت: امسال حدود ۵۰ هکتار از اراضی شرکت کرانه نیلگون افق زیر کشت سیبزمینی بذری به عنوان کشت‌دوّم رفته است و پیش‌بینی می‌شود، از هر هکتار ۳۵ تن محصول استحصال شود.
سلیم زاده اظهار کرد: افزایش تعداد غده‌ها در هر بوته، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و سایز تقریباً یکدست، بذرهای جدید سیب‌زمینی را از سایر ارقام متمایز ساخته است. به گفته وی بذرهای تولید شده در شهرستان پلدشت با هر نوع آب و هوایی سازگاری دارد و بخاطر ویژگی‌های خاصی که دارند بزودی جایگزین سایر بذرها می‌شود.
لازم به ذکر می باشد؛ هدف اصلی شرکت کرانه نیلگون افق از تولید این محصول این بوده است که کشاورز با خرید و کاشت سیب‌زمینی بذری این شرکت، بتواند ۶۰ تا ۷۰ تن در هکتار محصول برداشت کند و همچنین با توسعه کشت این محصول بتوانیم جلوی واردات ۵۰ تا ۶۰ درصدی بذر سیب‌زمینی را بگیریم.
امسال پیش‌بینی می‌شود از  اراضی شهرستان پلدشت حدود ۱۷۵۰ تن سیب‌زمینی بذری تولید شده که علاوه بر نیاز استان به سایر استان‌های همجوار نیز ارسال شود.